۲۷ دی ۱۳۹۰، ۱۱:۲۲
کد خبر: 30768825
T T
۰ نفر

تهران - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: اينترنت به عنوان يك سرويس مانند گذشته در كنار شبكه ملي اطلاعات باقي خواهد ماند و شبكه ملي اطلاعات به هيچ وجه جايگزين اينترنت نمي شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، 'رضا تقی پور' روز سه شنبه در پاسخ به برخی شبهات اظهار داشت: پس از راه اندازی شبكه ملی اطلاعات، هر كس كه نیاز داشت می تواند از اینترنت نیز استفاده كند.

وی از موتورهای جستجو با عنوان موتورهای جاسوسی یاد كرد و افزود: در این كه موتورهای جستجوی خارجی ابزارهای جاسوسی بیگانگان است شكی نیست و این را می توان به راحتی از آمارهایی كه منتشر می كنند متوجه شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار كرد: به عنوان مثال اعلام می كنند مردم ایران در هفته یا روز مشخصی از كدام كلمات و یا واژه ها بیشتر استفاده كرده اند كه این مفهومش آن است كه آنها دائم در حال كنترل و رصد اطلاعات كاربران می باشند، هر چند این ظاهر قضیه است، اما پشت پرده با سرقت اطلاعات مردم اقدامات جاسوسی و اهداف شومشان را دنبال می كنند.

وی، با اشاره به راه اندازی موتورهای جستجوی بومی اظهار كرد: به منظور حفظ امنیت و مسدود كردن راههای درز اطلاعات مردم كشورمان چندین گروه غیر دولتی روی موتورهای جستجوی داخلی در حال فعالیت هستند تا در قالب شبكه ملی اطلاعات راه اندازی شود و مردم با اطمینان خاطر بیشتری از آن استفاده كنند.

وی گفت: با راه اندازی موتورهای جستجوی بومی از بسیاری از آسیب ها و مسائل امنیتی كه كوچكترین آن به سرقت رفتن و مخدوش شدن اطلاعات حریم شخصی و خانوادگی افراد است جلوگیری به عمل می آید.

اقتصام ** 1579/1594
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد